sunnuntaina, kesäkuuta 18

ORPOPOJAN VALSSI














Ohdakkeist' astua on orpopojan tieTie pitkä ja mittaamatonEi koskaan kotilieden lämpöön se vieMiss' äitini kehrännyt onVaan aina maailmalle oudon orren alleLainalattialle kallistan ma päänMä taivasalla tanssin kohtaloni valssinOnnestani unta nään

Mä oon orpona, mutten orjanaMiksi itkemään, kun onnest' unta näänTää on aarre mun, siit' on puolet sunTule tyttö, jaa se kanssani mun

En kuulla saa kotikuusen kuiskehiaEn äitini hymyä nääJa taattoni tarinoita talvisiaVaille mun arpani jääOon orvon osan saanut, äidin hymy laannutTaatto manoill' maannut turvetyynylläänMä taivasalla tanssin kohtaloni valssinOnnestani unta nään

Aurinko armas mun äitini onTaattoni taivahan kuuJa vieraan viittoma tie lohdutonEteeni ain avautuuMut nurkumatta kannan kohtaloni vammanMurheen mennä annan, katson elämääMä taivasalla tanssin orpopojan valssinOnnestani unta nään

Unteni onni on rikkauteniTule tyttöni kaitsijaksi senJa lunnaiks luovutan rakkauteniJos seuraat mua elonretkelläinOi tule, käymme rinnan tiemme ihanimmanSulle kaunehimman osan siitä suonTule kanssani ja tanssi orpopojan valssiOnnekses maljan juon

Mä oon orpona, mutten orjanaMiksi itkemään, kun onnest' unta näänTää on aarre mun, siit' on puolet sunTule tyttö, jaa se kanssani mun

Ei kommentteja: